reklama

Starý slovenský rasista - odradený starým slovenským velikánom

Že či je na Slovensku rasizmus ?Áno je.Čítaj a sám si urob svoj vlastný názor.Sú na Slovensku občania - velikáni ?Áno a je ich ďaleko viac, ako rasistov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Už roky chodím každé ráno so psíkom na prechádzku, teraz už mám len jedného, ale pred tým som mal až troch malích psíčkov, ktorí mi zostali po mojích už odídených a vyrastených deťoch.
Každé ráno sa stretávam s mnohými známymi ľuďmi z bane , ale aj neznámimi a zažívam rôzne situácie.
Aj toto je jedna z nich.
Satlo sa to včera v baníckom meste Handlová, kde som sa pred nedávnom presťahoval z neďalekej Prievidze.
Každé ráno sa tam v malom parčíku pri vode na lavičke stratávam so svojim starším známym kamarátom z bane.......voláme ho Berco.
Na túto lavičku sme sa asi pred mesiacom presťahovali po tom, čo sme sa dozvedeli, že predošlú lavičku a aj stôl,kde sme pred tým sedávali nám dolámal nejaký nájomník s protiľahlej bytovky.
Povedali to môjmu kamarátovi bercovi asi pred týždňom spolunájomníci onej bytovky, lebo boli nahnevaný na pána Ága ich suseda...ktorý to pred nimi lámal a kričal, že sem mu žiadni cigáni na jeho lavičku chodiť nebudú.
Berco mi hovorí ! Marek s toho somára si ty nič nerob...ja ho poznám od chlapca sme jeden ročník a máme už po 74 rokov...Ág bol vždy k......t a aj ním zostal.
Dolámel kôli tebe, že si cigán stôl aj lavicu, čo tu spolu osádzali aj iný ...nie iba on sám a pred tým ak si sem nechodil, tak mu to 40 rokov, že tu niekto iný sedí vôbec nevadilo...somárovi rasistickému.
Dodal Berco.
Hovorí vieš čo ? Ja idem do lídla niečo kúpiť a hneď sa vrátim, ale nechod nikam....pokecáme hej ?
Dobre Berci veď aj zatial niečo z biblie prečítam....šak vieš a nikam sa neponáhľam.
Čítam si bibliu a akosi je okolo oného bytového domu oproti mne rušno...zodvihnem hlavu a ku mne sa blýži šedivý vysoký starší pán...krížom cez parčík.
Nejaká žena za cestou z chodníka za ním kričí ! Nechaj to tak !
Z diaľky asi 300 metrov vidím berca aj so psíkom Hepim,ako sa tacká z lídla s igelitkou v ruke.
Starý šedivý pán si to šinul rovno ku mne a mne bolo už jasné....ešte než sa priblýžil, že ide rasista Ág, čo dolámal kôli mne cigánovi onen stôl aj lavicu asi pred týždňom.
Takmer všetci nájomníci z bytovky cez okná pozerali s napätím, čo sa ide dieť.
Rasista Ág ešte než podišiel blyššie ku mne kričí !
Tu nemáš čo sedieť ! Toto je súkromná lavička ! A toto nie je večovisko psov ! Nadýchol sa a slová mu zamrzli v kdesi v ústach.
Dobrý deň ! Zvolal som tak, hlasno, aby to bolo počuť aj v bytovkách onoho domu. A bolo to počuť....všetko sa rozosmialo.
Ág zasa sa nadýchol a zsa mu v hrdle slová zamrzli.
Prehlušil som ho a kričím na neho! Dobrýýýýý dééééééň !
Rasista Ág teraz srál, ako zamrznutý a otočený k bytovke...pozerá, ako sa mu všetci susedia smejú a jeho žena si drží ústa rukou..očakávajúc niečo zlé.
Ág rasista očervenel ako rak roztrásol sa od hnevu a obrátil sa ku mne.
Nadýchol sa ako len mohol..........Dobrýýýýý Dééééň...... agove slová zamrznuté ešte kdesi v pľúcach mu nedali nadýchnuť a už som ho chcel ratovať, lebo sa nevdel dolapať kyslíka.
To už vedľa mňa sedel Berco...ktorý rasistu Ága pozná od malička a robili aj spoluv bani.
A začal sa tipický banícky rozhovor.
Berco, ktorý všetko o udalosti vedel a aj počul ,čo sa dialo.... hovorí Ágovi.
Čo toto všetko je tu tvoje ? A toto tu nie je venčovisko ? A tu mi nemáme čo vysedávať ?
Ty ko.......t do teraz ti nevadolo, že tu kde kto sedával ? Až od kedy sem chodí toť Marek, tak si toto dolámal ?
Ty hovädo j....té.
Ág ťahal Berca za rukáv , že mu ukáže tabuľku venčoviska , kde je smerová šípka smeru venčenia psov, ktorá bola nasmerovaná smerom od lavičky preč...čiže tým chcel Ág povedať, že tam nie je venčovisko.....Berco smerovú šípku schitil a kričiac.......ty debil,šak já som tu minulý týždeň bol, keď si túto tabuľu otáčal a hovoril si, že sem žiadni cigáni chodiť nebudúúúú, ty hovädo, hovädské.
A jedným razom otočil smerovú tabuľu smerom k lavičke kde som já sedel a pozoroval starých baníkov, ako sa prú.
Všetko sa okolo nich rasistovi smejú a on hľadí ako vyoraná myš.
Aj suedia v oknách sa smiali, ale už ich tam nebolo toľko, koľko pred tým.
Všetci stáli pri rasistovi Ágovi...ich 50 ročnému susedovi a vravia jasne a pekne na hlas.
Berco má pravdu.......a ty, tu už 50 rokov nám všetkým piješ krv a nikomu nedáš pokoja.
Za komunistov si donášal na ľudí, a správal si sa ako keby ti patrilo všetko na svete.
Mi už rok poznáme tam toho pána...a ukazovali na mňa sediaceho na lavičke s ovysnutou sánkou, že čo sa to deje ?
On sem chodí a ešte aj ten bordel, čo tu narobia naši ľudia zbiera, aj pre psíka má kelímok na vodu a ty tomu cigánovi nesiahaš ani len po členy . Veď mi vieme, že si kradol v potravinách, a aj tieto kocky si ukradol susedovi,veď ciháni sú priti tebe frajeri !
Radšej by sme tu zniesli takýchto cigánov, ako je tento, ako také rasistické hovedo , ako si ty.
A policajtov zavoláme , ale na teba...ale to už manželka onoho rasistu Ága ťahala zo sebou nasylu preč od domu smerom na námestie , kde bol jarmok.
Bol som z tejto situácie tak prekvapený, že som sa nezmohol ani na slovo a sedel som ako prikovaný na lavičke.
Susedia aj s Bercom podišli ku mne a hovorili spoločne.
On je taký debil..vi kľudne sem môžete chodiť a sedieť a na neho sa kašlite veď vidíte, že ani len odzdraviť sa nevie hovädo jedno rasistické.
Cestou domov som sa nevedel spamätať a jediné čo ma napadlo bolo to, že práve pre toto som najskôr Slovák, a až potom som Róm.
Že Slovensko je rasistické...to viem na vlastnej koži už od mala.....ale ,že na Slovensku sú aj velikáni tohoto národa a to bežný moji spoluobčania...Slováci, ktorých je ďaleko viac, ako samotných rasystov.
Tento príbeh nie je vymyslený a aj mená a miesto je identické.

Mark Baláž

Mark Baláž

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu